Jeg føler mig desvære presset til at overveje enten at gå imod trustpilot eller føle mig tvunget til at betale for trustpilots service, for ikke at blive hængt ud som en dårlig butik !

Det er vi meget imod da vi finder trustpilots dårlige behandling af både kunder og forretninger ret urimelig og det vil vi nødig støtte økonomisk,

Derfor vil vi bede ALLE vores kunder om at anmelde os hos trustpilot "læs videre"

Vi har haft omkring 1000 forsendelser/ordre pr år siden 2005

og har i den tid fået 3 dårlige anmeldelser samt 2 gode (samt 1 kort test bedømmelse skrevet af undertegnede selv. som bedømmelse nr 1 i 2005)

Der er ikke noget forkert i at vise utilfredse kunders mening .... MEN når vi skriver en kommentar til disse og forklarer hvad der gik galt, bliver vores beskeder slettet så det indtryk man får bliver meget ensidigt og Unuanceret

Jeg har flere gange skrevet begrundelser og forklaringer til de dårlige bedømmelser hos trustpilot

men de bliver hvergang slettet af trustpilot (for at"anspore"  (læs tvinge) os til at betale et kontingent på mange tusind kr pr år..  med et abonnement vil vores forklaringer/udredninger af de 3 hændelser få lov til at blive stående på siden med kunde bedømmelser....

Det er trist at sådan noget kan og må foregå i dagens danmark men det er fakta at virksomhederne nærmest bliver tvunget ind som betalende kunder ellers slettes deres udredende kommentarer fra anmeldelserne og de fremstår som et "dårligt firma"....og det koster kunder da nervøse tvivlende kunder hellere handler et andet sted.. det er også fakta

Folk der handler på nettet ved ikke og tænker måske ikke på at vi har haft ca. 5000 andre kunder der ikke har klaget (og ikke har rost os når vi var gode)  fordi at vi ikke er så selvfede af natur. Ind til nu har vi ikke bedt om kundekommentarer gennem trustpilot men det gør vi nu/snart

ja der har da været smuttere imellem, nogle gange kikser det bare med forsendelserne osv. men de er så sjældne at jeg ikke er særlig velforberedt på at håndtere det når det sker.

Nu skal der lidt fakta på bordet så du som kunde kan se hvad der ligger til grund for de 3 dårlige anmeldelser

vi tager den ældste først :

Svar/kommentar fra fakkelfabrikken (Vores kommentar som er vist på siden nedenfor er blevet slettet 4 gange af trustpilot! så der kun står klagen tilbage/den øverste del)

Det ligner meget en falsk anmeldelse

og jeg syntes at det taler for sig selv hvilket billede trustpilot ønsker at vise til vores kunder for at "anspore os til at benytte deres gode service (fordi så får man mulighed for at anmelde en klage og det virker ret godt  især hvis kunden ikke har en kvittering "som i dette tilfælde" kan man få fjernet en urimelig klage som denne ... det koster så bare 4-5000 kr.... pr ÅR. at få lov til det... 

Den næste klage er et beklageligt eksempel på misforstået kommunikation mellem kunden og jeg.  

jeg syntes ikke umiddelbart at jeg kunne gøre det/formulere mig bedre end at være åben og ærlig, men det gik ikke så heldigt 

Først klagen, derefter det nu slettede svar med kopi af mails mellem kunden og fakkelfabrikken

 

Min kommentar som vises herover er slettet fra trustpilot og kun klagen står tilbage 

jeg indsendte også kommunikationen mellem kunden og jeg da jeg syntes at folk selv skal vurdere om klagen er rimelig når man belyser begge sider, men det blev naturligvis også slettet af Trustpilot

men du kan læse det her

Jeg tilbød kunden at smelte og støbe stearin i klumper der passede specielt til ham og hans behov 

og kommenterede (på hans kommentar at 20 kg genbrugs stearin til ca 550 lkr i alt var "en ordre der er til at føle på")

ja de er alle værd at tage med,, på lige fod med mange af de andre ordre vi har feks. ordre på væger til i alt 35 kr. + porto

Men når der er travlt og tiden er knap kan jeg vælge mellem at smelte og støbe 20 kg stearin og bruge 3 timer + flaskegas til opvarmning,

eller om jeg skal producere fakler til 6000 kr på samme tid, så vælger jeg nogle gange at lave faklerne først (da de jo ofte har en deadline hvor de skal bruges, ellers er det hele spildt),,, er det ikke ærlig snak ?.. jeg havde været bedre stillet ved at sige at jeg også havde været på arbejde for at tjene penge andet steds.. selv om det jo resulterer i det samme.

og ja der er ikke noget "underligt" i at jeg har postadresse på første sal det er bare der hvor jeg har mit kontor ,, lageret ligger i nabobyen på en industrigrund med plads til 200 kg store tromler :-) 

Den seneste klage ser således ud

 

jeg vil kommentere argumenterne hver især herunder. mine kommentarer er i blå

- Jeg lavede en ordre hos fakkelfabrikken i december 2014, og ventede en uge før pakken dukkede op.

Ja jeg modtog ordren den 29 december og han fik den leveret i alt 4 hverdage senere lige efter nytår

- Da jeg åbnede pakken var det forkerte produkt, men det hænder naturligvis, så pyt med det. Jeg skriver til dem og sender et foto med af det forkerte produkt, og de skriver hurtigt tilbage og siger, at en ny er på vej sammen med en returseddel.

Det er korrekt. pakkefejlen er min og det beklager jeg naturligvis.
- Efter en uge har jeg endnu ikke set noget pakke, så jeg skriver igen til dem. Jeg får en forklaring om, at han har problemer med hans printer, så han har ikke lige fået den sendt endnu.

Ja desværre er det sådan at man behøver en printer for at kunne printe pakkelabels ud før man kan sende en vare til kunden.. og min printer brød uheldigvis sammen så jeg måtte have en ny det er beklageligt men det skete bare. og det tager bare noget mere end 10 minutter at finde den rette printer, bestille den, få den leveret, og stille den op og installere så den virker ... 

 
- Efter endnu en uge kommer pakken endelig, men der er ikke nogen returseddel i kassen.

Ja jeg sendte den rigtige vare så hurtigt jeg kunne

 
- Jeg skriver igen tilbage til fakkelfabrikken og siger, at han har glemt at vedlægge en returseddel, hvortil jeg får en lang forklaring om, at det havde han ikke glemt, det var bare lidt besværligt for ham, fordi han skulle to ture på posthuset for at veje, pakke og frankere etc., men hvis jeg selv ville sende pakken, ville han overføre portoen til min konto.

ja for at jeg kunne sende en returkonvolut med rette porto (frimærker) skulle jeg jo pakke en tilsvarende vare og få den portovejet på posthuset så jeg ikke fik strafporto for derefter at sende et brev med returkonvolutten til kunden (herunder kørsel 2 gange til posthuset)

jeg besluttede mig derfor at det var spild af tid og penge at returnere varen hertil da varen koster mindre end frimærkerne i indkøb (under 40 kr) så jeg lod kunden beholde varen (det var i alt fald planen) men jeg ved ikke hvad der skete med mailen siden at følgende skete  


- I stedet for at det blev to ture på posthuset for fakkelfabrikken, blev det tre ture for mig i stedet, men jeg ville bare gerne have handlen på plads og overstået. Jeg sendte pakken og tog et billede af pakke og kvittering, som jeg herefter sendt på mail til dem.
- Jeg fik svaret tilbage som præcis lød sådan her: "Det var nu min tanke at sende det som brev....." Ja, selv prikkerne var med.
- Svarer retur og skriver, om han vil overføre mine penge eller ej, men herefter har jeg intet hørt.

Bemærk at jeg havde informeret kunden om at jeg ville sende et returbrev til returnering

kunden vælger alligevel at returnere varen (til værdi af under 40 kr) i en forsendelse til 82 kr 

og beder mig at betale portoen... Det havde jeg ikke bedt ham om og ifølge loven er jeg kun forpligtet til at betale "rimelige omkostninger" og det mener jeg ikke er tilfældet her især da det var en regning som kunden selv havde fundet på at jeg skulle betale uden at "spørge" først om hvad der var bedst at gøre i situationen. 

Magen til uærlige amatørfirma. Jeg har handlet rigtig meget på nettet, men jeg har aldrig nogensinde haft så dårlig en oplevelse.

Jeg er bedøvende ligeglad med mine 82,- i porto - jeg vil blot advare alle andre om, at tænke to gange inde de handle med firmaet.

- Efter min anmeldelse på Trustpilot, fik jeg pludselig en mail om, at det var noget bøvl med ordren, og min porto nu var refunderet.

Ok ok... ja det skulle da også lige skrives, Måske skulle vi lige t kikke på overførsles datoen fra banken først og i øvrigt har mine handlinger mht tilbagebetaling ikke noget med trustpilot at gøre..

jeg endte op med følgende

ja jeg leverede forkert vare i første forsendelse

den kostede mig 60 kr i fragt (ordren var på 119 kr i alt inkl fragt)

efterfølgende den rigtige vare  ca 80 kr inkl porto

efterfølgende returnering af 82 kr

så det har kostet mig 220 kr at tjene 15 kr... tab -205 kr og en masse tid

min holdning er at jeg skal gøre hvad jeg kan for mine kunder og det mener jeg også at jeg har i denne situation (pakkefejlen var klart min skyld men klagen og efterfølgende kommunikation må du selv bedømme)

Nå PYT sådan går det jo,  tab og vind med samme sind ... Det der er noget træls møj er at Trustpilot kun viser den ene side af sagen da de jo sletter min kommentarer

MEN FAKTA ER AT DE OVENFOR VISTE ANMELDELSER STADIG VISES PÅ TRUSTPILOS OG AT ALLE MINE KOMMENTARER ER  SLETTET AF TRUSTPILOT SÅLDES AT ANMELDELSEN KUN VISER KUNDENS "DÅRLIGE" ANMELDELSE ...

DET ER UNFAIR OG DÅRLIG STIL AF TRUSTPILOT

Tak for din tid

MVH Michael

Fakkelfabrikken